[adrotate banner="3"]

Kokias skaitmenines priemones naudoja bendrojo ugdymo mokyklos?

Pirmąją nuotolinio mokymo savaitę 90 proc. mokyklų teigia jau įgyvendinusios visas suplanuotas veiklas ir visiškai įsidiegusios nuotolinį mokymą. Tai parodė Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos balandžio 3–4 d. atlikta mokyklų apklausa. Per 75 proc. mokyklų akcentavo savivaldybės ar kito savininko paramą ir palaikymą.

Apklausos duomenimis, per 40 proc. yra pasirinkusios patikimas internetines platformas, vyrauja „Google“, „Microsoft“ ir „Moodle“. 26 proc. mokyklų galutinių sprendimų dėl virtualios mokymosi aplinkos dar nebuvo priėmę, kol kas buvo bandomi įvairūs variantai.

Daug mokyklų kaip mokymosi aplinką naudoja el. dienynus. Dažniausiai mokyklos renkasi TAMO, kuris apima pusę mokyklų, 29 proc. tenka „Mano dienynas“, 11 proc. – „Eduka“ ir 2 proc. „BFT VERITUS“.

Mokyklos gali rinktis įvairų  ugdymo turinį, atitinkantį jų poreikius. Apklausa parodė, kad mokyklos daugiausia naudojasi ugdymo turiniu EDUKA (https://www.eduka.lt/), EMA pamokomis (https://emapamokos.lt/), Nacionalinės švietimo agentūroje sukauptais išteklių rinkiniais (https://sodas.ugdome.lt/viesieji-puslapiai/3300), LRT mediatekos rinkiniais (https://www.lrt.lt/mediateka ) ir kitomis priemonėmis.

Bendravimui mokyklos dažniausiai naudoja el. paštą. Pirmomis visuotinio nuotolinio mokymo dienomis mokyklos naudojosi prieinamomis ir žinomomis el. pašto dėžutėmis, dažniausiai „Google“ (40 proc.), „Litnet“ (33 proc.). 15 proc. mokyklų jau buvo sukūrusios darbines el. pašto dėžutes savo mokytojams ir mokiniams. Palaipsniui tai turėtų padaryti ir kitos mokyklos.

Kaip teigia Nacionalinės švietimo agentūros laikinasis vadovas Vaino Brazdeikis, mokyklos žengusios pirmuosius nuotolinio mokymo žingsnius, pamažu turėtų atsirinkti ir taikyti visai mokyklai patikimą virtualią mokymosi aplinką su integruotomis el. pašto, pokalbių ir kitų programų galimybėmis, kartu derinant el. dienyno naudojimą. Taip pat mokytojai turi galimybes įvertinti įvairių leidyklų ir kitų teikėjų skaitmeninį turinį, susidėlioti jį pagal savo veiklos metodus ir suplanuotas veiklas.

„Mokymosi etapą mokyklos jau, galime sakyti, praėjo. Jis vyko spurto principu: pasirengti reikėjo labai greitai, operatyviai. Dabar pasidarėme išvadas ir einame toliau, kasdien bendraujame su pedagogais, rengiami kassavaitiniai seminarai mokyklų vadovams ir savivaldybių švietimo padalinių atstovams, stengiamės operatyviai atsakyti į visus klausimus“, – sako V. Brazdeikis.

Atsižvelgdama į mokyklų poreikį, šiuo metu Nacionalinė švietimo agentūra, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su atsakingomis institucijomis rengia papildomas rekomendacijas mokykloms įvairiais mokyklų bendruomenių keliamais klausimais, viena iš aktualių temų tampa saugios aplinkos kūrimas, siekiant išvengiant patyčių klausimų virtualioje aplinkoje.

Straipsnio rengėjas informacinis švietimo portalas www.švietimonaujienos.lt, ŠMSM inf.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Susiję straipsniai

[adrotate banner="4"]
[adrotate banner="10"]
[adrotate banner="11"]
[adrotate banner="12"]
[adrotate banner="13"]